Már megtanultuk, hogy mitől jó egy önéletrajz, vagy hogy miért van szükségünk munkakeresés során jó portréfotóra. Most arra voltunk kíváncsiak, hogy mi alapján választja ki több száz jelentkező közül a leendő munkatársát egy vállalkozás. Varga Pétert, a Horizont Rendezvényszervező Iroda ügyvezetőjét kérdeztük.
Mely területen vagytok jelen a vállalkozásotokkal?
A Horizont Rendezvényszervező Iroda kifejezetten céges rendezvények – például VIP konferenciák, céges partik és családi napok – megtervezésében, megszervezésében és kivitelezésében nyújt segítséget.
Akár teljesen a nulláról felépítitek egy rendezvény arculatát?
Természetesen alapinformációkra nekünk is szükségünk van a hatékony munkához, tudnunk kell a létszámot, azt, hogy mi a rendezvény célja vagy apropója. De ha valakinek van egy elképzelése arról, hogy nagyjából mit szeretne, akkor a többit már ránk bízhatja. Készítünk látványterveket, kitaláljuk az esemény tematikáját, megoldjuk a kivitelezést.
Hány főből áll a cég?
Kezdetektől fogva családi vállalkozásként működünk, négy állandó tag van, illetve az egyes megbízások jellegétől függően különböző projektmenedzserek segítik a munkánkat. Egyetlen állandó olyan munkatársunk van, aki nem családtag, őt a klasszikus kiválasztási folyamatnak megfelelően vettük fel három évvel ezelőtt. A Profession állásportálon, illetve facebookon hirdettük meg a pozíciót.
Milyen munkakörre kerestétek az új csapattagot?
Junior rendezvényszervezőt kerestünk, ugyanis alapvetően pályakezdő munkatársat szerettünk volna. Az volt a cél, hogy a jelentkező gyorsan tanuljon, rugalmas legyen, vagyis, hogy könnyen tudjon alkalmazkodni a kihívásokhoz.
Mi alapján szűrtétek a jelentkezőket?
Az álláshirdetésre több száz önéletrajz érkezett. Elsődleges szempont volt, hogy legyen az önéletrajzhoz kísérőlevél.
Ezt miért tartottátok fontosnak?
Úgy gondolom, hogy egy ilyen munkakörnél alapkövetelmény, hogy a jelentkező tudjon megfelelően kommunikálni. Talán meglepő, de nem egy olyan e-mail érkezett, amelybe nem írtak semmit, egyszerűen csatolmányban átküldték az önéletrajzot. Olyan is előfordult, hogy rossz volt a címzett, a megszólításban egy másik cég neve szerepelt.
Mi volt a második lépés a válogatás során?
Második körben átnéztük az önéletrajzokat. Itt is értek minket meglepetések. A rendezvényszervezés egy nehezen meghatározható szakma, azonban ma már vannak különböző képzések, OKJ-s tanfolyamok. Elsősorban olyanok jelentkezését vártuk, akik valamilyen, a szakmához kapcsolódó képzésben vettek részt, esetleg bölcsész-, kommunikáció szakon végeztek. Ehhez képest a jelentkezők között voltak műszaki végzettségűek, ipari munkások, egykori pékek. Szerencsére azért volt így is elég potenciális jelölt.
Milyenek voltak az önéletrajzok?
Nagyon sok profin megírt, jól szerkesztett önéletrajz érkezett, a legtöbben jó minőségű CV fotót is használtak. Ha valaki nem mellékelt képet, annak feltehetően az volt az oka, hogy életkorát tekintve nem igazán felelt meg a munkakörnek.
Akiknek az önéletrajza is rendben volt, azokat behívtuk egy személyes beszélgetésre, majd ezt követően kaptak egy feladatot is, amelynek a megoldására három nap állt a rendelkezésükre. Egy képzeletbeli rendezvényt kellett kidolgozniuk, megtervezniük. Ennél a pontnál ismét elég nagy volt a lemorzsolódás, volt, aki el sem készítette a feladatot.
Az utolsó körben mi döntött?
Aki idáig eljutott, az tudását tekintve megfelelt a munkakörnek, ezért az utolsó beszélgetés alkalmával azt vizsgáltuk, hogy vajon tudnánk-e együtt dolgozni a jelölttel, beleillik-e a csapatunkba. Végül úgy tűnik jó döntést hoztunk, ugyanis a kiválasztott kollégával a mai napig együtt dolgozunk, és nagyon meg vagyunk elégedve a munkájával. Ha szabadságra megy, akkor mindig megérezzük a hiányát.
HORIZONT Rendezvényszervező Iroda